Tweede week stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu Tweede week stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

Tweede week stage

Door: Myrthe van Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee lieve vrienden en family,

Onvoorstelbaar, we zitten al weer bijna 3 weken in Zuid-Afrika! Afgelopen week ben ik elke dag om 7 uur begonnen met stage, dat is toch wel erg vroeg. Maaaar dat mocht de pret niet drukken. Het wordt steeds leuker en gezelliger.

Zaterdag en zondag was ik helaas niet vrij en moest ik werken. Wel mocht ik (thank god!!) met een supervisor meelopen: Wilhermina. Ze staat hier in het afrikaans bekend als: zij is lastug. Gelukkig viel dat allemaal wel mee en was het gezellig om met haar kamers te checken. Wat ik wel behoorlijk irritant vond was dat ze elke kamer nog helemaal na ging poetsen met een doekje om te kijken of het wel echt schoon was. Kost alleen maar meer tijd en schoon is schoon toch!? Maar goed ik deed lekker op haar manier mee, waardoor we deze 2 dagen helaas overuren gemaakt hebben.

Na deze dagen heb ik 2 dagen public areas moeten doen, dat was wel echt heel saai.. Ik moest samenwerken met Alverna, die echt knettergek is. Ze roddelt over elke man dat die gek is en zingt en danst alleen maar de hele dag, wat toch best grappig was. Tijdens het poetsen heb ik een hele afrikaanse adoptie familie gekregen die hier voor me willen zorgen: Alverna (mommy), Dimisiando (daddy), Francois (uncle) en Lwando is mijn oom.

Op mijn vrije dagen ben ik gaan surfen in Muizenberg, naar Neighbour goods market geweest en heb ik op Clifton beach in de zon gelegen. Het was mijn eerste keer surfen en het was makkelijker dan verwacht. Het was echt super leuk behalve dat mijn sleutels uiteindelijk gestolen/door de verkeerde meegenomen waren.. Ook moet je goed uitkijken voor de witte haaien die dicht bij de kust komen kijken (creepy!).
Neighbour goods market is een wekelijkse markt op zaterdag in Woodstock. Overal waar je kijkt staan kraampjes met vers eten wat ze ter plekke bereiden en wat je allemaal gratis kan proeven.

Gister was een erg heftig dagje op mijn werk. Kort samengevat: een man werd boos op een vrouw in de housekeeping over een handdoek. Hij werd zo boos dat hij op haar in begon te slaan en nu waarschijnlijk ontslagen is. Erg heftig, ik bedoel een handdoek come on!? Ook vertelde de andere trainee dat er in een hotelkamer een vrouw zelfmoord heeft gepleegd een tijdje terug.

Ondanks deze heftige dingen gaat alles nog steeds prima en ik geniet nog steeds! Komende dagen zal ik met de assistent-housekeeping manager meekijken dus ik hoop dat ik daar wat van kan leren. Dit is mijn laatste weekje housekeeping en vanaf maandag ga ik naar de afdeling reservations.

Liefs

  • 25 Februari 2014 - 09:09

    Minette:

    Wat een nieuwe wereld voor je. Je past jezelf goed aan. Groetjes

  • 26 Februari 2014 - 20:46

    Bernadette:

    Hoi Myrthe, waar ik nu achter kom is dat je schrijverstalent hebt! Shit van die sleutels, maar ja shit happens en gelukkig brengt het je niet uit balans! Kijk maar goed uit voor die haaien!
    Succes op de volgende afdeling! Hou ons op de hoogte. Liefs en groetjes, Bernadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Kaapstad

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Gaan we dan!

10 Juni 2014

5 weeks to go..

08 Mei 2014

Still enjoying

14 April 2014

Halfway!

03 April 2014

Two months Cape Town!
Myrthe

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4664

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Kaapstad

Landen bezocht: