Reservations, watervallen en feestjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu Reservations, watervallen en feestjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

Reservations, watervallen en feestjes!

Door: Myrthe van Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Ik weet niet of veel mensen deze blog lezen, maar ik blijf toch maar enthousiast doorschrijven voor de geinteresseerden!

Ik ben bezig met mijn 3e week op de reservations afdeling. Tijdens mijn eerste week had er iemand een week vrij, waardoor ik zijn bureau mooi kon claimen en veel nieuwe dingen geleerd heb. Helaas heb ik nu dus niet echt een eigen bureau en is het veel meekijken wat af en toe best saai is. Gelukkig krijg ik wel steeds meer te zien en wat meer verantwoordelijkheid dus dat komt wel goed!

Genoeg over stage, nu de leuke dingen! Vorig weekend zijn we uiteten geweest bij een super lekker tapas restaurant in de stad en daarna op stap gegaan met zijn allen. De rest van het weekend hebben we niet heel veel gedaan omdat het niet zo'n lekker weer was.
We hebben een fitness abbo afgesloten bij ons om de hoek (MET sauna!) dus we gaan lekker sportief doen. Afgelopen week ben ik zelfs al 4 keer geweest (inclusief sauna)! Ben benieuwd hoe lang we dat volhouden. Je kijkt daar je ogen uit in ieder geval.

Afgelopen weekend zijn we naar het rooftop of dreams feestje geweest in Judith's hotel. Tot nu toe met vlag en wimpel het beste feestje van Kaapstad tot nu toe! We hebben heerlijk gedanst op de 11e verdieping met uitzicht op de tafelberg en de zon onder zien gaan.

Zondag was het plan om de watervallen in Paarl te gaan bekijken met Colette, Anouk, Judith en Minou. Helaas hadden we hadden 2 uur gereden en nergens waren watervallen te bekennen. Typisch ook wel dat overal waar we het vroegen niemand ooit een waterval in de buurt had gezien haha.
We kwamen uit bij een prachtig landschap met heel veel wine estates. Hier hebben we even rondgekeken en zijn daarna weer rondgereden door de bergen naar Stellenbosch en Somerset West. Het plan was om in Somerset naar een cafe/restaurant te gaan waar de dieren los zouden rondlopen. Bij aankomst bleek het gewoon een kinderboerderij te zijn waar een paar dieren achter een hekje stonden haha. Maaaar ook dat mocht de pret niet drukken. We hebben hier lekker een drankje gedronken met een stel Afrikanen en een super gezellige middag gehad. Daarna zijn we weer gaan sight-see'en en nog meer super mooie wine estates bekeken. Om de dag af te sluiten zijn we uiteten gegaan bij een Italiaan in Somerset.
Op de terugweg op de snelweg viel de huurauto ineens uit midden op de snelweg terwijl we langs het grootste township van Kaapstad stil kwamen te staan.. Niet handig. Gelukkig was de auto alleen over verhit met 5 meiden erin, en reed hij weer door na 2 minuten stil gestaan te hebben. Ik wil liever niet weten wat er gebeurd was als we echt lange tijd stil hadden gestaan. Het was wel echt heel indrukwekkend om die township te zien. Alle huisjes van golfplaten en karton gemaakt, en op elkaar gestapeld als een blokkentoren. Er wonen daar zo ongelofelijk veel mensen en ze hebben vrijwel niks, 3 m2 om op te leven.. heel apart om dat gezien te hebben.
Al met al was het een super gezellige dag zonder watervallen helaas, maar met heel veel andere mooie dingen!

Op vrijdag is hier een nationale feestdag: Human Rights Day. Dit betekent lekker lang weekend! Vrijdag is het holi color festival cape town waar we misschien heen gaan, verder nog geen plannen.

Papa en mama vertrekken morgen al naar Zuid-Afrika en zijn over 2 weekjes al in Kaapstad. Ik heb lekker 5 dagen vrij gekregen + 2 weekenden dus ik kan tien daagjes even lekker vakantie nemen. Ik heb er heel veel zin in om ze te laten zien waar ik terecht ben gekomen en wat voor prachtige plek dit is.

Liefs,
Myrthe

  • 18 Maart 2014 - 10:02

    Minette:

    Hoi Myrthe,
    Ik ben blij met je verslagen. Dus ik hoop dat je ze blijftt schrijven. Leuk om te lezen over zo'n andere wereld. Fijn dat je vrij hebt als J. en M. komen. Geniet ervan. Veel groetjes

  • 18 Maart 2014 - 17:09

    Eric:

    Weer een gezellig verslag vanuit De Kaap!
    Net Marjon gesproken, ze zijn er klaar voor

  • 18 Maart 2014 - 21:48

    Dick Grendel:

    Weet je dat er bij Kaapstad een wijngaard ligt genaamd "De Grendel"; heerlijke wijn volgens kenners!

    Veel succes en plezier in Kaapstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Kaapstad

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Gaan we dan!

10 Juni 2014

5 weeks to go..

08 Mei 2014

Still enjoying

14 April 2014

Halfway!

03 April 2014

Two months Cape Town!
Myrthe

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 4669

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Kaapstad

Landen bezocht: