Township tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu Township tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

Township tour

Door: Myrthevan Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve vrienden & family,

Weer een korte update!
De afgelopen week op de reservations afdeling is niet zo interessant om over te vertellen, alles gaat daar nog prima zijn gangetje. Ik werk nog twee weekjes op deze afdeling en dan ben ik lekker tien dagen vrij als papa en mama hier zijn.

Zoals gezegd had ik een lekker lang weekend waar ik ook wel echt aan toe was. Donderdag avond zijn Minou en ik uiteten gegaan bij Il Leone. Er was geen plek dus aten we aan de bar. Achter de bar stonden 2 super gezellige Afrikanen waar we de hele avond mee hebben zitten kletsen en lachen. Na een fles wijn opgedronken te hebben vond hij dat we perse caramel vodka moesten proberen. Uiteindelijk zijn we half dronken naar huis gegaan en hebben we maar 12 euro pp betaald. Dat goedkoop uiteten ga ik in Nederland zeker missen!

Vrijdag was het een super mooie zomerdag. We hebben lekker de hele dag op het strand gelegen en zijn poepie bruin geworden. ’S Avonds lekker gebraaid en een avondje in de tuin gezeten.
Zaterdag hebben we gewinkeld in Canal Walk, het grootste winkelcentrum van Kaapstad. Deze gezellige dag hebben we afgesloten met een etentje op Waterfront.

Gister was het dan eindelijk zo ver, ik was door mijn collegaatje uitgenodigd om haar township te bekijken. Minou en Colette gingen gelukkig met me mee, en zo vertrokken we ’s ochtends met de auto naar Du Noon. Toen we er bijna waren keken we vanuit de snelweg over de hele township heen. Echt zo bizar al die hutjes van golfplaten. We reden de township in en waren eerlijk gezegd doodsbang. Iedereen staarde ons aan en niemand ging aan de kant voor de auto. Ik voelde me net een kermisattractie. Gelukkig vonden we mijn collega redelijk makkelijk en nam ons mee. We zijn als eerst naar haar ‘kerk’ gegaan. Het was een geimproviseerde kerk onder een golfplaten dakje. De mis duurde 3 uur en was echt heel bijzonder. De gehele mis werd speciaal voor ons naar het Engels vertaald, zodat wij er ook wat van begrepen. Het was een mix van bidden, speeches en vooral veel dansen en zingen op gospel muziek. Ook werden we naar voren geroepen om ons voor te stellen voor alle mensen. Daarna gingen ze voor ons een gospel lied zingen en allemaal om ons heen dansen om ons welkom te heten. Na de mis kregen we wat te eten in de kerk en zijn we de township gaan bekijken. We hebben heel veel lieve mensen ontmoet en de kindjes wilden de hele tijd knuffelen en met ons op de foto. Daarna zijn we nog wat gaan drinken in de township kroeg.
Het was de meest bijzondere ervaring tot nu toe hier in Kaapstad. De mensen zijn heel gelukkig terwijl ze eigenlijk vrijwel niks hebben. Ze verzinnen allerlei creatieve oplossingen om er wat van te maken. Het is net een heel groot dorp waar iedereen elkaar helpt en kent. Ik ben al uitgenodigd om nog een keer met haar mee te gaan, denk dat we dat zeker gaan doen! De foto’s van deze dag heb ik al op mijn facebook gezet voor de geinteresseerden.

Tot snel weer,
Liefs xxx

  • 24 Maart 2014 - 23:23

    Minette:

    weer fijn om je verslag te lezen. Groetjes

  • 26 Maart 2014 - 17:34

    Marjon:

    Wat een belevenissen weer Myrthe. Nog even en je kunt ons alle verhalen vertellen en laten zien. Tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Kaapstad

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Gaan we dan!

10 Juni 2014

5 weeks to go..

08 Mei 2014

Still enjoying

14 April 2014

Halfway!

03 April 2014

Two months Cape Town!
Myrthe

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 4662

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Kaapstad

Landen bezocht: