Eerste daagjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Door: Myrthe van Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik alweer op mijn vierde avond in Kaapstad, de tijd vliegt hier zo snel voorbij! De vlucht is prima verlopen en godzijdank zagen we Manou van Cape Town Rocks staan die ons naar ons huis bracht.
De eerste blunder begon al gelijk op de parkeerplaats, we wilden namelijk aan de bestuurderskant van de auto instappen. Dat links rijden is nog even wennen hier. Na de koffers erin gepropt te hebben reden we naar ons huis in Greenpoint toe, duidelijk een van de rijkste wijken van Kaapstad. Onderweg reden we langs townships wat toch nog veel indrukwekkender is dan waar je je van te voren op in stelt.

Eenmaal aangekomen bij ons huis was het hotello-welkomscomité ons al aan het opwachten. Mijn kamer is klein maar prima. Afgelopen dagen heb ik nog wat leuke dingetjes gekocht om mijn kamer op te fleuren en veel foto's opgehangen.

Verder hebben we de buurt al goed verkend met onder ander: waterfront, camps bay en clifton's beach, seapoint, the piano bar en skybar. De eerste avond hebben we uiteraard gevierd met een echte braai uit eigen tuin!
Ik heb al heel veel leuke mensen ontmoet en we worden flink aangekeken en na-getoeterd hier op straat. Raar om zelf eens een keertje in de minderheid te zijn hier in Zuid-Afrika.

Tot nu toe gaat dus alles goed hier en we vermaken ons prima met 30 graden en zon! Maandag is de pret over en begint stage helaas om 8 uur 's ochtends, maar ook daar heb ik veel zin in!
xxxxxxx