Still enjoying - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu Still enjoying - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

Still enjoying

Door: Myrthe van Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

08 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve vrienden en familie,

Na 10 heerlijke dagen met papa en mama moest ik helaas weer aan het werk. Na alle goede verhalen over Kaapstad thuis gehoord te hebben, kwam Vera ook op het idee om maar eens een kijkje te komen nemen. Zo gezegd zo gedaan, boekte Vera 3 dagen van te voren een last minute ticket naar Kaapstad!

Tussen de bezoeken door heb ik twee super leuke en leerzame weken gehad op de ‘revenue’ afdeling. Ik heb elke ochtend het 'daily pricing report' gemaakt. Hierin staan kamerprijzen, bezettingsgraden, omzetten, budgetten etc etc. Na het maken van deze reports moest ik dan ook de vergadering leiden en verantwoorden waar deze bedragen vandaan kwamen. Allemaal heel interessant en leerzaam, ik zal jullie verder niet met de details vermoeien!

Na veeeel getwijfel over het wel of niet komen (Wordt het wel lekker weer? Waar kan ik slapen? Wat moet ik inpakken?), kwam Vera vrijdagavond eindelijk aan. Ik heb haar opgehaald op het vliegveld en toen zijn we naar mijn huisje gereden. Een hoop bij-gekletst en het voelde meteen alsof we elkaar gister nog gezien hadden. Vanaf toen had ik een roommate voor deze tien daagjes, Vera sliep namelijk gezellig bij mij op een luchtbedje in mijn al veel te kleine kamer. Met een beetje proppen, passen en meten konden we dan eindelijk naar bedje toe.

De volgende dagen hebben we heel veel gedaan en gezien: dronken geworden op Koningsdag in Tommy’s bar, veeeel te veel geld aan winkelen uitgegeven, bijzondere cafés en restaurantjes ontdekt, de Afrikaanse sferen geproefd bij Mama Africa, onze ogen uitgekeken bij Kaap de Goede Hoop en sportief als we zijn Lion’s Head in 1,5 uur beklommen! We besloten dat het toch wel leuk was om nog een klein tripje te maken in plaats van in Kaapstad te blijven. Zo zijn we 2 dagen op safari geweest samen in een prachtig resort en de big five and many more gespot! Verder nog pinguins, baboons, wilde struisvogels en zebra’s tegengekomen op ons tripje naar Cape Point en Cape of Good Hope.

Na deze leuke dagen moest Vera zondagavond helaas weer op het vliegtuig naar Amsterdam. Wel weer even wennen zonder roommate en zus! Op het vliegveld heb ik alvast geïnformeerd naar een extra koffer hoe veel geld dat kost, want al die nieuwe aankopen gaan van zijn lang zal ze leven niet in die koffer van 23 kilo passen!

Op dit moment begin ik bij marketing & sales, ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn. Ondertussen zijn Minou en ik ook nog bezig een reis in Juli te plannen. Dit weekend staan Sandboarding in de duinen en Quad Riding op het programma. Weer een hoop te doen en te beleven dus! Alles gaat nog steeds goed met me, en ik heb nog steeds geen zin om naar huis te gaan. Nog maar tien weekjes stage en dan zit het avontuur er al op.. Gelukkig nog een mooie reis in Juli waar ik met volle teugen van ga genieten. Ik hoop dat met jullie alles in Nederland ook goed gaat!

Liefs,
Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Kaapstad

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Gaan we dan!

10 Juni 2014

5 weeks to go..

08 Mei 2014

Still enjoying

14 April 2014

Halfway!

03 April 2014

Two months Cape Town!
Myrthe

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4679

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Kaapstad

Landen bezocht: