One month in Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu One month in Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Erp - WaarBenJij.nu

One month in Cape Town!

Door: Myrthe van Erp

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Weer even een update uit het nog steeds zonnige Kaapstad. Morgen ben ik al een maand hier, echt bizar. Nog maar 4,5 maand te gaan, en er moet nog zoveel gedaan en gezien worden..

Afgelopen week heb ik mijn laatste weekje op de housekeeping-afdeling gehad. Het was erg druk gelukkig dus veel te doen. Ein-de-lijk mocht ik met de baas meekijken en meehelpen, iets wat mij wel leuk leek natuurlijk! Het was inderdaad heel leuk en heb erg veel verantwoordelijkheid gekregen. Ik mocht de voorraad tellen, doorgeven, alle kamers checken bij de supervisors en doorgeven en de boel regelen. Een leukere positie kan ik me niet wensen natuurlijk. Van mijn tijd in de housekeeping heb ik veel geleerd en fantastische nieuwe mensen leren kennen.

Donderdag was ik een dagje vrij en zouden we gaan surfen in Muizenberg. Helaas zaten er dit keer dus echt haaien! Toen we aan kwamen rijden zei ik: 'hee het lijkt wel alsof er iets in de zee zit, of het is een dolfijn, of een walvis!'. Niets bleek minder waar: het alarm begon kei hard te loeien en ik heb mensen nog nooit zo snel zien zwemmen. Dat was dus het haaienalarm. We zagen een stuk of 30 witte haaien op echt maar 20 meter van het strand af, no way dat we daar dus nog gingen surfen! We zijn naar het strand in fish hoek gegaan en hebben daar de hele dag bruin gebakken in het zonnetje.

Vrijdag nog een dagje gewerkt en onverwachts het hele weekend vrij gekregen. Vrijdag avond ben ik uiteten geweest met 2 huisgenootjes en heb de lekkerste en meteen de goedkoopste pasta uit mijn leven op! (5 euro!!)
Zaterdag zijn we naar de pinguïns in Bouldersbeach gereden. Wat een rare beesten blijven het toch. Ze zijn super sloom en staan alleen maar stil in het zonnetje of liggen op hun buik. Je kan heel dichtbij komen, maaaar als je te dicht bij komt bijten ze! We hebben lekker een middagje tussen de pinguïns op het strand gelegen en met ze in de zee gezwommen, toch bleven ze wel een beetje eng.
'S avonds was er een Nederlands carnavals feestje, wat ik als brabander natuurlijk niet kon overslaan! Toen we er heen liepen leek er niks aan, maar niets bleek minder waar. Het werd helemaal vol met alleen maar verklede gekke Nederlanders. Alle hotello's waren er bij en ons hele 'upperhillies' huis was er natuurlijk. Heel leuk om toch nog een dagje carnaval gevierd te hebben!

De volgende ochtend konden we niet zoveel doen helaas. Of het aan de kater of aan de regen lag laten we maar in het midden. In ieder geval hebben we een heerlijk dagje gerelaxed thuis en weggezwijmeld bij feuten.

Gister begon mijn eerste dagje op de nieuwe afdeling: reservations. Voor de niet hotello's: hier worden alle reserveringen gemaakt voor het hotel en zij regelen alles wat hier mee te maken heeft. Ik werk daar met 5 leuke, jonge vrouwen. Ik heb vandaag mijn inlogcodes gekregen en ben al een beetje wegwijs geworden. Ze lopen zo'n 3 keer per dag op en neer naar de Spar en KFC om eten en koffie te halen. Deze hele week werk ik op deze afdeling van 8 tot 5 en dit voor 8 weken. Het is alleen een beetje gek dat de mensen op de kantoren geen pauze houden samen met de housekeeping. Ook is het raar dat de mensen uit de housekeeping met wie ik heb samengewerkt nu mijn prullenbak leegmaken terwijl ik daar nu in pak zit.. Ik had besloten om gezellig met mijn housekeeping collegaatjes contact te houden en heb lekker met hun pauze gehouden. Of ik nou een pak draag of niet, ik vind ze nog steeds hele lieve mensen en wil zeker niet dat ze denken dat ik me beter voel dan zij.

Voor het weekend hebben we nog geen plannen gemaakt, maar dat zal vast en zeker goed gaan komen!

Liefs,
Myrthe

  • 05 Maart 2014 - 18:32

    Minette:

    Hoi Myrthe.
    Bedankt voor je verslag. Wat ben je belandt in een indrukwekkende wereld!
    Succes bij 'reservations'.
    x Minette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Kaapstad

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Gaan we dan!

10 Juni 2014

5 weeks to go..

08 Mei 2014

Still enjoying

14 April 2014

Halfway!

03 April 2014

Two months Cape Town!
Myrthe

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4686

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Kaapstad

Landen bezocht: